Stojan w silniku elektrycznym
Istnieje wiele rodzajów silników elektrycznych, lecz na ogół mają kilka podobnych części. Każdy silnik zawiera stojan, który może być magnesem trwałym. Wirnik siedzi w środku (przez większość czasu), i podlega polu magnetycznego wytwarzanemu przez stojan. Wirnik obraca się kiedy bieguny są przyciągane i odpychane przez bieguny w stojanie.
Moc silnika:
Siła (moment obrotowy) silnika jest określona przez napięcie i długość drutu w elektromagnesie w stojanie, dłuższy przewód (co oznacza więcej cewek w stojanie) ma silniejsze pole magnetyczne. Oznacza to więcej energii, aby włączyć wirnik.
Armatura – obracanie części silnika – wspiera obracanie zwojów miedzianych. Gładka obudowa chroni przed uszkodzeniem cewki.
Stojan – mieszkania i cewki, które składają się na zewnątrz silnika. Stojan wytwarza w nim stałe pole magnetyczne.
Uzwojenia lub cewka – przewody miedziane owinięty wokół rdzenia używane do tworzenia lub odbierania energii elektromagnetycznej.
Przewody stosowane w uzwojeniach muszą być izolowane. Na niektórych zdjęciach widać, że wygląda to jak gołe zwoje drutu miedzianego, tak w rzeczywistości nie jest, to jest po prostu emaliowana czysta powłoka.
Dlaczego łatwo jest spalić silnik?
Miedź jest najbardziej powszechnym materiałem uzwojeń. Aluminium również, ale muszą być grubsze, aby przeprowadzić to samo obciążenie elektryczne bezpiecznie. Uzwojenia miedziane umożliwiają mniejszym silnikom pracę. Jeśli silnik jest uruchamiany zbyt długo lub w zbyt dużym obciążeniem, może się spalić. Oznacza to, że spowodowanie wysokiej temperatury może zepsuć izolację uzwojenia – rozbije ją lub stopi, przy czym krótkie uzwojenia, kiedy dotykają siebie, silnik nie jest uszkodzony. Możesz również spalić silnik, umieszczając w nim więcej napięcia w przewodach uzwojenia niż jest to zalecane. W tym przypadku przewód topi się w najsłabszym punkcie zerwania połączenia. Możesz testować silnik aby sprawdzić, czy ten sposób wypali badając omy (opór).
Klatka (przypominająca koło dla chomika) – druga cewka w silniku indukcyjnym
Indukcja – generowanie siły elektromotorycznej w obwodzie zamkniętym o zmiennym strumieniu magnetycznym przez obwody. W zasilaniu sieciowym poziom mocy idzie w górę i w dół, to pobiera moc uzwojenia przez chwilę tworząc pole magnetyczne. Po obniżeniu się napięcia w cyklu pole magnetyczne nie może być trwałe i spada. Ta akcja przenosi moc przez magnes w drugą stronę na cewki. Gdzie silniki elektryczne używane są najczęściej? Poza nowoczesnymi samochodami, które korzystają z wymienialnych baterii, należy zauważyć, że silniki elektryczne stosowane są przede wszystkim w przemyśle produkcyjnym, w transporcie morskim czy w przypadku mechanizmów przemieszczających duże elementy, np. windy.